سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
«تیتر ۲۰» گزارش می‌دهد: 
شرکت ملی صنایع مس ایرن با در اختیار داشتن ذخایر بسیار و همچنین کسب جایگاه پنجم در دنیا، می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و حتی اجتماعی داشته باشد، اما این موضوع  متاثر از نگاه مدیران لایه‌ای این مجموعه نیز خواهد بود.  
کد خبر: ۷۱۶۴۹

تیتر20- شرکت ملی صنایع مس ایران از مهمترین مجموعه های فعال در حوزه صنعت مس کشور است که در یک دهه اخیر سعی بر توسعه حداکثری و همچنین ایجاد ارزش افزوده بیشتر داشته است.


در این بین رشد ناگهانی قیمت مس در بازارهای جهانی نیز مزیدی بر علت شد تا شرکت ملی مس بیش از پیش به سراغ افزایش عملیات معدنی به ویژه استخراج و برداشت مس محتوا برود تا بتواند سهم خود از بازار پیش رو که براساس پیش بینی موسسه های مختلف میزان تولید مس تا سال 2050 به میزان 4 برابر افزایش پیدا می کند. این در حالی است که میزان تولید مس22 میلیون تن  بود. 


در نتیجه شرکت ملی مس نیز به سمت بهره برداری از این فرصت برنامه تولید 1 میلیون تن  را در دستور کار قرار داد. درواقع شرکت ملی مس تلاش کرد تا با رکورد زنی های پی در پی بتواند سهم این صنعت را در بازار داخل و صادراتی افزایش دهد.

 
اما مهمترین نکته برای موفقیت مجموعه ملی مس، سکان داری است که بتواند با نگاهی اجرایی برنامه های پیش رو را اجرایی کند. 


شرکت ملی مس در سه سال اخیر با تغییرات پی در پی مدیریتی همراه بود که همین موضوع می توانست بر عملکرد آن اثر گذار باشد. اما از ابتدای بهار امسال مدرس خیابانی بر مسند مدیر عاملی این شرکت قرار گرفت تا بتواند هدف گذاری این مجموعه برای سال 1407 را محقق کند. 


حال با گذشت چندین ماه این مجموعه توانست رکورد مهم را در شهریور ماه به ثبت برساند. ثبت رکورد حفر عمیق‌ترین گمانه اکتشافی کشور به عمق ۲۰۷۵ متر در شهریور ماه سال جاری یکی از مهمترین دستاوردهایی است که در همین چند ماهه به ثبت رسیده است. 


همچنین بر اساس اعلام معاونت توسعه صنعتی و کنترل تولید این شرکت، تولید کاتد مس در دوره منتهی به 15 شهریور ماه سال 1403 نسبت به مدت مشابه سال 1400 که رکورد قبلی بالاترین میزان تولید کاتد در این دوره شکسته شده بود، رشدی نزدیک به 3 هزار تن را تجربه کرده است.


میزان تولید کاتد در شرکت ملی صنایع مس ایران در رکورد پیشین خود طی دوره ابتدای فروردین تا 15 شهریور سال 1400، 128 هزار و 629 تن بوده که این رکورد طی همین دوره در سال 1403 شکسته شده و به رقم 131 هزار و 543 تن رسیده است.


گفتنی است، تولید کاتد مس در مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران در دوره منتهی به 15 شهریور سال 1403 نسبت به همین دوره زمانی در سال 1402 نیز با رشد 11 درصدی مواجه شده است. این موارد تماما حاکی از آن است که نگاه مدیرعامل فعلی توسعه حداکثری است.


از سویی دیگر بسیاری از فعالان صنعت مس معتقد هستند مدرس خیابانی مدیر عملیاتی است و می تواندچشم انداز روشن مس را محقق کند. البته در این بین انتخاب مدیران لایه میانی از مهمترین تصمیماتی است که مدرس خیابانی می تواند برای این مجموعه مهم اتخاذ کند. به عنوان مثال واحد روابط عمومی پیشانی هر سازمانی محسوب می شود که می تواند بازتاب دهنده عملکرد آن مجموعه و ارتباط حداکثری آن با رسانه ها جهت انتقال این عملکرد به جامعه هدف باشد.

 
درواقع عملکرد واحد روابط عمومی این مجموعه می تواند تاثیر بسزایی در کاهش هجمه های وارد به شرکت ملی مس بوده و از سویی دیگر باعث شود تا عملکرد این مجموعه و اهمیت هدف گذاری تولید 1 میلیون تن کاتد و اثر گذاری آن برای جامعه و اقتصاد کشور نیز مشخص شود.


اما همانطور که اشاره شد ملی مس باید برای ادامه دار شدن این موفقیت ها به تغییرات مدیران لایه ای خود توجه داشته باشد. 


این مجموعه در تولید کاتد امسال نیز رکورد شکنی های خوبی داشته است که اهمیت آن باید به واسطه حوزه روابط عمومی اطلاع رسانی شود. درواقع مدیرعامل ملی مس باید تیمی با نگاه توسعه ای در تمامی فعالیت ها را در اختیار داشته باشد تا این مجموعه بتواند از فرصت پیش روی خود استفاده کند. 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز